17 sierpnia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza zostały podpisane trzy umowy na zadanie: „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca”.
Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i pas dzielący o szerokości 5 metrów, natomiast od węzła Lesznowola do końca opracowania – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas dzielący o szerokości 12 metrów (rezerwa pod trzeci pas ruchu).
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
- węzeł Warszawa Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km
- Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
- węzeł Zamienie;
- węzeł Lesznowola;
- węzeł Antoninów;
- węzeł Złotokłos;
- węzeł Tarczyn Północ;
- węzeł Tarczyn Południe.
Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym: 16 miesięcy – projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID a przez 18 miesięcy – realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021).
[folder-gallery fid=”19″ link=”file” orderby=”rml”]